Ürün Açıklaması
Dijital Teknolojiler Alanındaki İlk Kitabım, “Endüstri 4.0'Dan Toplum 5.0'A Dijital Dönüşüm” Orion Yayınevi Tarafından Basıldı İlk Baskısı Kısa Sürede Tükendi. Ancak Yayınevi Sahibi Veli Kondak Bey Bu Dünyadan Göçünce Kitabın Yeni Baskıları Yapılamadı. O Kitap Basılırken, “İçerik Çok Kısa Zamanda Eskiyecek, Bu Kitabın Popülerliği En Fazla Bir Sene Olur” Demiştim. Dijital Teknolojiler O Kadar Hızlı Gelişiyor Ki Haklı Çıktım. Yeni Teknolojileri Ve İlk Kitabımdaki Eksik Bölümleri Tamamlayabilmek İçin Bu Kitabı Kaleme Aldım. Yeni Kitabımın Bütünlüğünü Bozmamak İçin İlk Kitaptan Da Bazı Bölümleri Dahil Ettim. Aşağıdaki Satırlar Da İlk Kitabımın Önsözünden Aynen Alınmıştır: Bu Kitabı, Benim Teknoloji Eğitimi Almış Bir Kişi Olmadığımı Göz Önüne Alarak Okuyunuz Lütfen. Benim Lisans Eğitimim Siyaset Bilimi, Yüksek Lisansım Ekonomi Ve Tamamlayamadığım Doktora Eğitimim İse İşletme Ana Bilim Dallarında İdi. Üniversiteden Sonra Kendime Akademik Kariyer Planı Yapmıştım. Bir Dönem Marmara Üniversitesi'nde Asistan Olarak Çalıştım. Ancak Yüksek Lisansımı İstanbul Üniversitesi'nde Yaptığım İçin Marmara Üniversitesi'ndeki Hocalarım, Yüksek Lisans Yaptığım Kurumda Çalışmamın Daha Doğru Olacağı Savıyla Beni İstifaya Zorladılar. Akademik Kariyer Olmayınca Kendi İşimi Kurma Kararı Verdim. 1984 Yılında Bileşim International Araştırma A.ş.'yi, 1989 Yılında Türkiye'nin İlk Tv Rating Ölçümleme Şirketi Olan Agb Anadolu A.ş.'yi Kurdum. Bileşim International Bünyesinde 1984 Yılından İtibaren Faaliyet Gösteren Reklam Harcama Araştırmaları (Adex) Departmanını 2000 Yılında Ayrı Bir Şirket Haline Getirerek Bileşim Medya A.ş.'ni (Nielsen Medya) Kurdum. Bu Şirketler Vasıtasıyla Reklam Ve Medya Sektörünün İhtiyacı Olan Araştırmaları Yapıp, Bu Sektörlere Periyodik Veriler Ürettim. Yaklaşık 30 Yıl Bu Sektöre Hizmet Ettim Ve Önemli Sayabilecek Bilgi Birikimi Ve Deneyime Ulaştım. Bu Bilgi Birikimi Ve Deneyimimi Gençlerle Bölüşmek İçin 2005–2007 Yılları Arasında Anadolu Üniversitesi, İletişim Fakültesinde Ders Vermeye Başladım. Böylece İş İnsanı Olmanın Yanı Sıra, Gençliğimde Elimden Alınan Akademisyenlik Kariyerimin Manevi Hazzına Da Kavuşmuş Oldum. Şirketlerimdeki Hisselerimi Süreç İçerisinde Agb-Nielsen, Gfk Ve Nielsen Medya Şirketlerine Devredip, Aktif İş İnsanlığı Ve Yöneticilik Kariyerimi Sonlandırdıktan Sonra Tekrar Akademik Ortama Dönme Kararı Verdim. Kültür Üniversitesi, Maltepe Üniversitesi Ve Anadolu Üniversitelerinde Medya Planlama, Pazar Araştırmaları Ve Spor Endüstrisi Konularında Dersler Verdim. * * * Teknoloji Eğitimi Almamış Olmama Rağmen, Hayatım Boyunca Teknolojiye Hep İlgi Duydum. En Büyük İlgi Odağım, Teknolojik Gelişmeleri Takip Etmek Ve Bu Teknolojilere Uygun Yeni Kullanım Alanları Hayal Etmektir. Bu İlgim Sayesinde Agb Firmasının Elektronik Yöntemlerle Tv Ölçümü Yaptığını 1985 Yılında Öğrendim. Henüz Türkiye'de Trt'nin İki Kanalı Yayındayken Ve Özel Tv Kanalları Faaliyete Geçmemişken, Bu Ölçüm Yöntemini Türkiye'ye Getirmeye Karar Verdim. O Yıllarda Sir Bernard Audley'nin Sahibi Olduğu Agb Firmasını Türkiye'de Şirket Kurmaya İkna Etmem Tam Üç Yılımı Aldı. Böyle Bir Yatırım Yaptığım İçin Tüm Sektör Bana Deli Gözüyle Bakıyordu. O Yıllar İçin Hayal Bile Edilemeyecek Olan Bu Teknolojik Projenin Kısa Zamanda Batacağına İnanıyorlardı. Bileşim Piyasa Araştırma Şirketi'ni Kurduğumda, Rakiplerim Anket Sonuçlarını El Sayımı Yaparak Oluşturuyorlardı. Ben İse, Daha Pahalı Olmasına Rağmen, Boğaziçi Üniversitesi'nin Bilgi İşlem Merkezi'nde Spss Kullanmayı Tercih Ediyordum. Yine Türkiye'de İlk Kişisel Bilgisayar Kullanan Araştırma Şirketi De Bileşim Piyasa Merkezi'dir. 1986 Yılında Satın Aldığımız Ibm Marka Masaüstü Bilgisayar, Günaydın Gazetesinin Birinci Sayfasında Haber Olmuştu. İş Hayatım Boyunca Yeni Teknolojileri Ve Yazılımları Kullanmaya Özen Gösterdim. Bu Alanlara Harcanan Paraya Hiç Acımadım. Bu Harcamaları Hep, Verimliliğimizi Artıran Yatırımlar Olarak Gördüm. Kendi Şirketimde Bile Bu Yatırımları Yaparken Çok Zorlandım. Pek Çok Mesai Arkadaşım Statükocu Olduğundan, Bu Tür Yatırımların Faydadan Çok Zarar Getireceğine İnanıyorlardı. Zaman Beni Haklı Çıkardı. Teknoloji Ve Yeni Yazılımlara Yaptığımız Yatırımlar Şirketimizin Verimliliğini De Değerini De Hayalimizin Çok Ötesine Taşıdı. Yeni Teknolojileri Ve Yazılımları Satın Almakla Kalmadık, Bunlardan Yararlanarak Kendimiz Pek Çok Ürün Geliştirdik. Örneğin, Yıllar Önce Geliştirdiğimiz Emlak Endeksi Projemiz Ve Reklam Harcama Ölçümlerinde Geliştirdiğimiz Yöntemler Ve Yazılımlar Halen Piyasada Kullanılmaktadır