Yazar: Yayınevi: Nobel Akademi
Bu kitap, eleştirel düşünmenin kavramsal yapısını ortaya koymanın yanında bölüm sonlarında sunulmuş ders planları ile eğitmenler için eleştirel düşünme öğretimine yönelik önemli öneriler içermektedir. Kitapta, eleştirel düşünmenin kavramsal çerçevesi temelinde eleştirel düşünmenin tanımı, bileşenleri, bu beceriyi sınıflandıran yaklaşımlar, eleştirel düşünmenin öğretimi ve ölçülmesi ele alınmıştır. Ayrıca eleştirel düşünmenin engelleyicileri; ön yargılar, kalıp yargılar otoriteye bağlılık, benmerkezcilik ve rasyonalizasyon unsurları çerçevesinde tartışılmıştır. Kitapta, eleştirel düşünmenin önemli alt becerileri olan bilgi kaynaklarının güvenirliğini ve varsayımları belirleme becerilerinin önemine değinilmiştir. Yine eleştirel düşünmenin önemli bir alt becerisi olan argüman analiz etmede ise argümanın eleştirel düşünme için önemi açıklanmış; argümanların özellikleri, argüman türlerinden tümdengelimsel ve tümevarımsal argümanların yanı sıra dışaçekim ve analojik argümanlara da özel bir vurgu yapılmıştır. Ayrıca eğitim alanında sıkça kullanılan iki önemli argümanstasyon modeli olan Toulmin Argümantasyon Modeli ve Riddle Üçlü Argümantasyon Modeli örneklerle ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Argüman analizine bağlı olarak kitapta, safsataların-yanıltıcı akıl yürütmelerin eleştirel düşünme açısından önemine değinilmiş, yanıltıcı akıl yürütme çeşitleri açıklanmış ve örneklerle anlaşılır hâle getirilmiştir. Safsatalara ek olarak retorik tuzakların da eleştirel düşünme için öneminden bahsedilmiş ve retorik tuzak çeşitleri açıklanmış ve örneklendirilmiştir. Okuyuculara faydalı olması dileğiyle…
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Özellikler |
|
Barkod | 9786253979966 |
Katkıda Bulunanlar |
Saat 12:00'e kadar verdiğiniz siparişler aynı gün kargoda.
İletişim bölümümüzden bizlere herzaman yazabilirsiniz.
Kart bilgileriniz saklanmadan güvenli şekilde bankaya gönderilmektedir.
En iyi fiyatı sizlere en hızlı kargo ile sunuyoruz.