Yazar: Yayınevi: Nobel Akademi
Stratejik plan, işletmenin mevcut durumu ile ulaşılmak istenen durum arasındaki yolu ana hatlarıyla belirtir. İşletmenin amaçlarını, hedeflerini ve bu amaç ve hedeflere ulaşmak için aldığı kararları belirlemesine yardımcı olur. Uzun vadeli ve ileriye dönük bir bakış açısı içerir. Oysa iş planı, günlük faaliyetlerde iş stratejisini takip etmek için işletmenin belirli alt birimlerini (pazarlama, finans, üretim vb.) organize ederek ve harekete geçirerek stratejik planın uygulanmasına yardımcı olur.
Sistematik İş Planlaması, her bir işletmenin geçtiği 6 adımlı bir yoldan oluşan doğrudan planlama için bir prosedür ve herhangi bir iş planlama projesinde yer alan 3 temelden (pazarlama stratejisi, operasyon stratejisi ve duyarlılık analizi) oluşur. Bu doğrultuda, stratejik planlama sistematiğine tamamlayıcı bir materyal olarak ve evrensel olarak her türlü işletmenin iş fonksiyonlarını planlamasına yardımcı olmak için yazılmıştır. Bu kitap, iş planlama sistematiğine ilişkin ayrıntılı bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır.
Sunulan yöntem ve teknikler, örnek olaylar ve çalışma formları ile bir işletmenin mevcut ve yakın gelecekteki stratejik planının hazırlanmasına rehberlik edecek kapsama sahip bu kitap aynı zamanda eksiksiz pratik iş planlaması için Excel çalışma sayfaları sağlamaktadır.
Bu bağlamda kitabın ilk kısmında, stratejik ve iş planları arasındaki ilişkiler anlatılmaktadır. Ayrıca stratejik planlamanın sistematik modelinin ana adımlarının tipik bir iş vakası üzerinde uygulanması açıklanmaktadır.
İkinci kısımda, iş fonksiyonlarının sistematik planlamasının genel çerçevesi ve özellikleri belirtilmektedir. Ayrıca, ilk kısımda bahsedilen iş vakası üzerindeki kullanımını göstererek sistematiğin adımlarının uygulanması ayrıntılı olarak açıklanmaktadır.
Bu kitap esas olarak iki grup için yazılmıştır:
Birinci grup; iş planlamacı, iş planlaması ile ilgilenen öğrenciler ve öğretim üyeleridir. İş planı planlama becerisine sahip olabilir, ancak iş planlamasının farklı bir sistematik prosedür kullanarak bir işletmenin stratejik planı ile birlikte çalıştığını tam olarak bilemeyebilir. Geleneksel yaklaşım sistematik bir yöntemin daha geniş analizi ile değiştirilmeli, bireysel ve olgusal analiz grup görüşlerine ve uygunluk değerlendirmesine yol açmalıdır.
İkinci grup ise, iş planlamasının tekniklerini ve sistematik prosedürünü uygulama konusunda bilgisi sınırlı profesyonelleri içermektedir. Bu ikinci grup, küçük bir işletmenin sahibi-yöneticisi, genel olarak iş planlamasına aşina olan yönetici ve kendi başına yapmayı planladığı bir işle karşı karşıya kalan bölüm başkanı gibi kişilerdir.
Bu kitap, Sistematik Stratejik Planlama ve Stratejik Planlamada İşletmelerden Gerçek Örnekler adlı önceki kitaplarım için tamamlayıcı bir materyaldir. Spesifik, anlaşılması basit ve kullanımı kolay olacak şekilde tasarlanmıştır.
------------------
Özellikler |
|
Barkod | 9786253714390 |
Katkıda Bulunanlar |
Saat 12:00'e kadar verdiğiniz siparişler aynı gün kargoda.
İletişim bölümümüzden bizlere herzaman yazabilirsiniz.
Kart bilgileriniz saklanmadan güvenli şekilde bankaya gönderilmektedir.
En iyi fiyatı sizlere en hızlı kargo ile sunuyoruz.