Bu kitapta kültür, örgüt kültürü ve okul kültürü kavramları, farklı açılardan analiz edilerek bunlar arasındaki ilişki, benzerlik ve farklılıklara vurgu yapılmıştır. Hizmet veya mal üreten örgütler gibi okullar da birer sosyal sistem olup okulların ve eğitim kurumlarının genel olarak pozitivist ve rasyonel bakış açılarından çok sembolik ve kültürel açılardan analiz edilmesi, eğitimin amaçlarına, işlevlerine, okuldaki eylemlerin doğasına daha uygun düşmektedir.
Kurumlara anlam kazandıran, onları birbirinden farklı kılan, içindeki insanlar ve kurumsal kültürleri olup sosyal sistemlerde yaşanan bir takım sorunların da teknik konularla ilgili olmaktan çok insani, kültürel, ahlaki/moral ve etik konularla ilgili olduğu gözlemlenmektedir. Kurumsal hayatla ilgili yaşanan kimi sorunların üstesinden gelmek için kurumsal yapılarda, mevzuatta, prosedür ve rutinlerde yapılan kimi düzenlemeler, soyut alanlarla ilgili sorunların çözümünde tek başına yeterli olmamaktadır. Temel dönüşümün kurumsal kültürlerde gerçekleşmesi gerekmektedir.
Bu kitabın, kurumsal yaşamın ve okul yaşamının anlam dünyasını ve anlam sorunlarını keşfetmeye çalışacak okuyucular için bir başlangıç oluşturması ümit edilmektedir.