Ürün Açıklaması
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların İlerideki Okul Yaşantılarında Okuma-Yazma Sürecini Kolaylaştıran Ve Destekleyen En Önemli Ön Koşul Becerilerinden Biri Fonolojik Farkındalıktır. Farklı Yöntemlerle Ve Farklı Alfabetik Dillerde Yapılan Çalışmalarda, Okuma-Yazma Gelişimi İle Fonolojik Farkındalık Arasında Güçlü Bir İlişki Olduğu Görülmektedir. Yapılan Pek Çok Araştırma, Fonolojik Farkındalık Becerisinin Okuma Hızı, Okuma Akıcılığı Ve Okuduğunu Anlayabilme İçin Orta Ya Da Güçlü Seviyede Bir Yordayıcı Olduğunu Göstermektedir. İlkokula Düşük Fonolojik Farkındalık İle Başlayan Çocuklar, Kelimelerin Sahip Olduğu Ses Yapısının Farkında Olan Ve Kelimelerdeki Seslerle Değişiklik Yapabilen Çocuklara Göre Okumada Daha Düşük Performans Göstermektedir. Okul Öncesi Dönemde Çocukların Fonolojik Farkındalık Becerilerini Kazanması, İleriki Yıllardaki Okuma-Yazma Başarısını Ve Dolayısıyla Uzun Vadede Okul Başarısını Etkilemektedir. Okul Öncesi Dönemde Çocuklara Doğrudan Uygulanan Eğitim Programları İle Fonolojik Farkındalık Becerileri Önemli Ölçüde Kazandırılabilmektedir.