Ürün Açıklaması
Öğretmenin En Önemli Görevi Mesleki Profesyonelliktir. Öğretmenin Mesleki Profesyonelliği, Öğretme Gücüyle Ölçülür. Öğretmenin Öğretme Gücünün Sıradan İnsanların Öğretme Gücünden Farklı Olması Gerekir. Bütün Bireyler Bildiklerini Karşısındakine Aktarabilir; Ancak Profesyonel Bir Öğretmen Bireye İhtiyacı Olan Bilgiyi, En Kısa Sürede Ve En Kalıcı Yoldan Aktarır. Öğretmenin Bunu Yapabilmesi Karşısındakinin (Öğrencinin) İletişim Kanallarının Açıklığına, Öğretmenin Bu İletişim Kanallarını Kullanma Yeterliliğine Bağlıdır. Bir Öğretmenin, Öğretim Faaliyetlerini Yerine Getirebilmesi Sadece Alan Bilgisine Bağlı Değildir. Bu Bilgileri En Verimli Şekilde Öğrencilere Aktarabilmesi İçin Profesyonel Bir Öğretmenin Öğretebilmeyi Öğrenmesi Gerekir. Alanında Uzman Farklı Yazarlarca Hazırlanan "Öğretim İlke Ve Yöntemleri" Kitabı Gerek Öğretmen Adaylarının, Gerekse Öğretmenlerin Öğretebilmeyi Öğrenmesine Katkı Sağlamak Amacıyla Hazırlanmıştır. Temel Kavramlar Adlı Birinci Bölümde, Eğitim İle İlgili Kavramlar Açıklanmış; İkinci Bölümde Genel Olarak Program Geliştirme Sürecinden Bahsedilmiştir. Üçüncü Bölümde Öğretim Etkinliklerinin Planlamasının Nasıl Yapılması Gerektiği Üzerinde Durulurken, Dördüncü Bölümde Öğrenme Öğretme Süreci Açıklanmıştır. Öğrenme-Öğretme Stratejileri Bölümü Olan Beşinci Bölümde Eğitimciler Tarafından En Çok Kullanılan Stratejilere Yer Verilirken; Altıncı Bölümde Öğretim Yöntem Ve Teknikleri Ve Uygulama Örnekleri Açıklanmıştır. Kitabın Yedinci Bölümünde; Ülkemizde 2005 Yılı İtibariyle Uygulamaya Konulan Yapılandırmacı Eğitim Anlayışı; Çağdaş Yaklaşımlardan Beyin Temelli Öğrenme, Yaratıcılık Ve Düşünme Becerileri, Problem Çözme Ve Problem Çözme Terminolojisi Yer Alırken; Son Bölümde Yüksek Öğretim Kurumu Kur Tanımına Uygun Olarak Öğretim Hizmetinin Niteliğini Arttırmaya Yönelik Olarak Öğretmen Sorumlulukları Ve Yeterlilikleri Açıklanmıştır.