Saat 14:00'a kadar verilen siparişleriniz AYNI GÜN KARGO. 4500 TL ve üzeri KARGO BEDAVA
logo

    Öğretim Ilke Ve Yöntemleri Ali Murat Sünbül

    Yazar: Yayınevi: Eğitim Yayınevi

    Saat 14:00'e kadar verdiğiniz siparişler aynı gün kargoya verilir.
    Saat 17:00'e kadar verdiğiniz siparişler ertesi gün servise çıkar.

    Ürün Açıklaması

    Eğitim birey davranışlarının değişme sürecidir. Bu sürecin okulda, planlı ve
    programlı olarak yürütülen boyutu bireyin öğretimini oluşturur. Öğretim, eğitim amaçları
    doğrultusunda davranış değiştirme ya da yeni davranışlar oluşturma için öğrencilere
    yardımcı olma çabalarını içermektedir. Bu tanımlarda fonksiyonel noktalar öğretimin
    güdümlü, planlı ve programlı olmasını gerektirmektedir. Öğretimi planlama, büyük ölçüde
    öğrencinin içsel öğrenme süreç ve mekanizmalarını en yüksek, verimli ve olumlu yönde
    etkileyebilmek ve dışsal öğretim etkinliklerinin düzenlenmesi için gereklidir. Öğretimde
    başarı iyi ve dikkatli planlamayla sağlanabilmektedir. Planlamadan yoksun bir öğretimde
    başarı, şansa bırakıldığı için genellikle düşüktür.
    Planların geliştirilmesi sürecinde kuşkusuz en önemli rolü öğretmen
    üstlenmektedir. Çünkü eğitim programı, öğretmen ve öğrenci sürekli etkileşim halindedir.
    Bu etkileşim öğretmenin ve öğrencilerin sınıf içindeki verimini artıracaktır. Bazı kişiler,
    planlamaya deneyimli, konu alanını iyi bilen, kişilikli öğretmenlerin ihtiyacı olmadığını
    savunmaktadırlar. Aslında söz konusu edilen özellikler öğretmen için oldukça önemlidir.
    Ancak bu özelliklerin belirli bir hedefe yönelik olarak işe koşulması, ekonomik olması
    ancak dikkatli bir planlamayla mümkündür. Öğretici konumunda bulunan öğretmenlerin
    görevinin, öğrenci öğrenmelerini kılavuzlama işi olduğu, öğretme-öğrenme sürecinde
    öğrenen ile öğretenin çok farklı rol ve görevlere sahip olduğu bilinmelidir. Bu nedenle
    öğrenen için öğrenme yaşantılarının; öğreten için de öğretme durumlarının çok iyi
    planlanması gerekir.
    Her sınıf öğretmeni ve her ders öğretmeni, okutacağı derslerin amaçlarını
    gerçekleştirmeye çalışmakla mükelleftir. Bu derslerin hedefleri, bakanlıkça tespit edilen
    ders programlarında belirtilmiştir. Öğretmenden beklenen, bu hedefleri, amaçlar sıra
    dizinindeki üst amaçlara da uygun olacak şekilde gerçekleştirmesi, öğrencilerini, bu
    amaçlarda tespit edilen şekilde davranan insanlar olarak yetiştirmesidir. Öğrencilerin
    üst düzey öğrenme performansları göstermesi, öğretim yöntem, teknik ve öğretmenin
    göstereceği nitelikli davranışlar ile ilgilidir. Bu nedenle öğretimin geliştirilmesi öncelikle bu
    unsurların geliştirilmesine bağlıdır. Öğretimin etkili olabilmesi, her şeyden önce öğretim
    süreçlerinin ayrıntılı bir biçimde belirlenmesini gerektirmektedir.


    Özellikler

    Barkod 9786054392131

    Katkıda Bulunanlar