Ürün Açıklaması
Bu Kitap, 2004 Yılında Başladığım Doktora Sürecinde Tez Önerisi Olarak Kabul Edilen Ancak Çeşitli Sebeplerle Tamamlayamadığım Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Teknolojisi Standartlarına İlişkin Yeterliklerinin İncelenmesini Amaçlayan Çalışmamın Geliştirilerek Kitaplaştırılmış Halidir. Bu Çalışmanın Kitaplaştırılmasında; Tez Sürecinde Yapılan Çalışmaların Ürüne Dönüştürülmesi, Fatih Projesi İle Var Olan Önemi Yeniden Gün Yüzüne Çıkan Öğrencilerin Bilişim Teknolojileri Yeterliklerinin Belirlenmesi, Yapılan Analizleri Değerlendirerek Yorumların Milli Eğitim Bakanlığı, Yüksek Öğretim Kurumu, Üniversiteler Ve Öğretmenler İçin Yararlı Olması, İlgili Kişi Ve Kuruluşlar İçin Bir Rehberlik Etmesi Amaçlanmıştır.kitap, Milli Eğitim Bakanlığının (M.e.b.) Okullarda Bilişim Teknolojileri (Bt) Altyapısının Oluşturulması Ve Eğitimde Bt Kullanımının Yaygınlaştırılmasına Yönelik 1984-2013 Yılları Arasında Yürütülen Projeler Ve Okullarda Teknoloji Kullanımı Kapsamında Alanyazında Gerçekleştirilen Araştırmaları Doküman Analizi İle İncelemesi Açısından Eğitim Politika Üreticilere, Araştırmacılar Ve Eğitimcilere Arşiv Niteliğinde Veriler Sunmaktadır.kitapta Ayrıca Ankara, Eskişehir Ve Sakarya İl Merkezlerindeki Ortaokullarında Öğrenim Gören Toplam 2272 İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencisi Üzerine Yapılan İki Araştırma Bilimsel Makale Formatında Sunulmuştur. Kitapta Yer Verilen Araştırmalar İle İlköğretim Okullarının, Öğretmen Ve Öğrencilerin Teknoloji Kullanımı Bağlamında Değerlendirilmesini Ve Bilişim Teknolojileri Ve Yazılım Dersi Öğretim Programının, Bilişim Teknolojileri Becerileri Performans Göstergeleri Kapsamında Yeterli Bilgi Ve Becerilerle Donanmış Öğrencilerin Yetiştirilmesi Bağlamında Amacına Ulaşıp Ulaşmadığının Değerlendirilmesini Sağlamıştır. Araştırma Sonuçları Ayrıca, Öğrencilerin Uluslararası Alanda Kabul Görmüş Teknoloji Kullanım Yeterliklerinin (Nets*S’de Belirtilen) Ne Kadarına Sahip Olduklarının Belirlenmesini Sağlayacaktır. Bu Sayede İlköğretim Öğrencilerinin Teknoloji Kullanım Yeterlikleri Konusunda Milli Eğitim Bakanlığının İlgili Birimlerine İstatistikî Veriler Sağlamaktadır. Kitapta Ayrıca Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Fatih Projesi Hakkındaki Ön Görülerini Ve Aynı Öğrencilerin Lise 9.Sınıf Sonunda Fatih Projesi Uygulandıktan Sonra Fatih Projesi Hakkındaki Görüşlerini İnceleyen Bir Araştırmaya Da Yer Verilmiştir.yukarıda Özetle Bahsedilen Bilimsel Araştırmalar İle Kitap, Fatih Projesi İle Öğrencilerine Teknoloji Destekli Öğrenme Süreçleri Hazırlayacak Olan Tüm Öğretmenlere Ve Program Geliştirme Uzmanlarına, Yararlanabilecekleri Başucu Bilgiler Sunmaktadır.