Ürün Açıklaması
Kurumlar, Tartışmalar, GelişmelerOsmanlı Devleti'nde modernleşme hareketlerinin yansımaları, eğitim başta olmak üzerepek çok alanda kendini göstermiştir. Modernleşme hareketlerinde genel olarak savaşlardaalınan mağlubiyetler hareket noktasını oluşturmuş, istikamet ise Osmanlıentelektüellerinin fikirleri doğrultusunda çizilmiştir.Tanzimat Dönemi'nde, eğitimde büyük ölçüde değişiklikler yaşanmıştır. OsmanlıDevleti'nin geleneksel eğitim kurumları medreselerin yanında Batı tarzı modern okullarınaçılmasıyla eğitimin niteliğinde değişim meydana gelmiş ve din alanı diğer dersler gibi birders alanı olmuştur. Bu durum Osmanlı Devleti'nin eğitiminde yeni bir dönembaşlatmıştır. Sonrasında Kânûn-i Esâsî'nin ilanıyla başlayan I. Meşrutiyet Dönemi veMeşrutiyet'in ilan edilmesiyle başlayan II. Meşrutiyet Dönemi'nde, Batı ile etkileşimlersonucunda düşünce dünyasında ve eğitim alanında pek çok gelişme yaşanmıştır.Meşrutiyet Dönemi, eğitimin önemli bir mesele olarak görüldüğü ve toplumsaldeğişmedeki rolünün fark edildiği, eğitim alanında modernleşmenin bir sonucu olarakyeniliklerin oldukça fazla olduğu; bu bağlamda eğitim meselelerinin çokça tartışıldığı veeğitim problemleriyle yoğun bir şekilde ilgilenilen dönem olmuştur. Bu dönemde düşünselalanda yapılan tartışmalar, Osmanlı eğitimine yön vermiş, din eğitimini de derindenetkileyecek şekilde sonuçlanmıştır. Bu bağlamda bu çalışmanın konusunu Meşrutiyet'tenCumhuriyet'e kadar olan dönemdeki eğitimin farklı boyutlarıyla ele alınmasıoluşturmaktadır. Osmanlı Devleti'nde çok boyutlu modernleşme sürecinin önemli birkısmını oluşturan Meşrutiyet Dönemi'nde eğitimdeki gelişmeler, bu gelişmelerin toplumüzerindeki izleri ve bu izlerin Cumhuriyet Dönemi'ne ve günümüze bıraktığı bilgi birikimive tecrübeler oldukça önemlidir.