Ürün Açıklaması
Bölüm 1 5. Nesil Savaş Uçağına Düşük Görünürlüklü Karışıkakış Artyakıcılı Turbofan Motor Tasarımı1. Giriştasarım Amaçlar2. Teknolojide Gelinen Son Durumdüşük Görünürlüktürbin Giriş Sıcaklığı3. Motor Çevrim Analizi Ve Tasarımı3.1. Baz Motor Doğrulama Ve Çevrim Analizi3.1.1. On-Design Analizi3.1.2. Off-Design Analizi3.2. Alternatif Motor Çevrimi Ve Yeni Konsept Tasarımları3.3. Motor Komponentleri Ve Diyagramı3.4. Yeni Motorun Çevrim Analizi Ve Optimizasyonu3.4.1. On-Design Analizi3.4.2. Off-Design Analizi4. Motor Tasarım Çalışmaları4.1. Motor Mimarisi Ve 2 Boyutlu Akiş Yolu4.2. Motor Bileşenlerinin Tasarımı4.2.1. Fan4.2.2. Kompresör4.2.3. Yanma Odası4.2.4. Yüksek Basınç Türbini4.2.5. Düşük Basınç Türbini4.2.6. Karıştırıcı Ve Art Yakıcı Tasarımı4.2.7. Yakınsak-Iraksak Lülebölüm 2 Türbin Kanatçığı Soğutma Tasarımı1. Giriş1.1. Kanatçık Tasarım Özellikleri1.2. Türbin Giriş Sıcaklığı2. Dış Akış El Hesabı 1-B Analız Sonuçları2.1. Dış Akış Sıcaklık Sınır Şartının Belirlenmesi2.2. Dış Akış Isı Transferi Katsayısı Belirleme Yöntemi Ve Sonuçları3. El Hesabı1-B Akış Ağı Analizi Sonuçları (İç Akış)3.1. Yöntemin Detayları3.2. Debi Sonuçları3.3. Basınç, Sıcaklık, Hız Sonuçları3.4. Ters Akış Marjini Hesaplamaları4. El Hesabı1-B Isı Transferi Analizi Sonuçları4.1. Yöntemin Detayları4.2. Metal Sıcaklığı Dağılımı4.2.1. Basınç Tarafı4.2.2. Emme Tarafı4.2.3. Kanatçık Boyunca Alınmış Farklı Yüksekliklerdeki Kesitlerde Sıcaklık Dağılımı4.2.4. Soğutma Etkinliği5. Türbin Kanatçık Soğutma Tasarımı Detayları6. Soğuk Akış Testi İçin El Hesabı1-B Isı Transferi Analizi Sonuçları7. Had Analizi (Opsiyonel)8. Ömür Hesabı8.1. Gerilme Hesabı Detayları8.2. Ömür Hesabı Detaylarıbölüm 3 Süperseyir Ve Hipersonik Uçuş Kabiliyetine Sahip Düşükgörünürlüklü Uçaklar İçin Motor Tasarımı1. Giriş1.1. Hipersonik Uçuş1.2. Ters Brayton Çevrimli Motor Kavramı Hakkında Literatür Taraması1.3. Tezin Amacı Ve Kapsamı1.4. Tezin Özgünlüğü2. Bu Bölümde Önerilen Yeni Motor Konsepti2.1. Süperseyir Ve Hipersonik Uçuş Kabiliyetine Sahip Uçaklar İçin İtki Sistemi Konseptinin Araştırılması2.2. Tasarım Amaçlar2.2.1. Yüksek Menzilde Süperseyir2.2.2. Hipersonik Uçuş Kabiliyeti2.2.3. Tasarım Amaçları Değerlendirmesi2.3. Motor Performans Tahmin Yöntemi2.4. Kullanılan Denklemler2.4.1. Ters Brayton Çevrimli Motorun Denklemleri2.4.2. Ramjet Motorunun Denklemleri2.4.3. Turbojet Motor Denklemleri2.5. Bölümde Önerilen Yeni Bir Motor Konseptinin Gerekliliği2.5.1. Hipersonik Uçuş İçin Turbomakine Tasarımı2.6. Ters Brayton Çevrimli Motorun Performans Analizi2.7. Ters Brayton Çevrimli Motorunun Fizibilitesi2.7.1. Yöntem 1: Ters Brayton Çevrimli Motor Konseptinin Değişken Çevrimli Motor Konseptine Entegre Etme2.7.2. Yöntem 2: Soğutma Bölümünde Gaz Akışının Kısa Süreli Soğutulması2.8. Ters Brayton Çevrimli Motor Konsepti Uygunluk İncelemesi3. Ters Brayton Çevrimli Motor Ve Turbofan Motor Optimizasyonu3.1. Motor Tasarım Süreci3.2. Tasarım Parametrelerinin Ters Brayton Çevrimli Motor Performansına Etkisi3.2.1. Ön Yakıcı Çıkış Toplam Sıcaklığının Motor Performansına Etkisi3.2.2. Türbin Toplam Basınç Oranının Motor Performansına Etkisi3.2.3. Soğutma Bölümünde Toplam Sıcaklık Düşüşünün Motor Performansına Etkisi3.2.4. Art Yakıcı Çıkış Toplam Sıcaklığının Motor Performansı Üzerindeki Etkisi3.2.5. Birleştirilmiş Parametrelerin Motor Performansına Etkisi3.3. Optimizasyon Yöntemi3.3.1. Ters Brayton Çevrimli Motorun Optimizasyonu3.3.2. Turbofan Motor Optimizasyonu4. Ters Brayton Çevrimli Motor Analizi4.1. Tasarım Dışı Nokta4.2. Tasarım Dışı Nokta Hesaplamaları4.2.1. Tasarım Dışı Noktada Kompresör Toplam Sıcaklık Oranı Değişiminin Hesaplanması4.2.2. Tasarım Dışı Noktada Hava Debisi Değişiminin Hesaplanması4.3. Ters Brayton Çevrimli Motor Performans Analizi4.3.1. İrtifa İle Motor Performansının Değişimi4.3.2. Art Yakıcı Çıkış Toplam Sıcaklığı İle Motor Performansının Değişimi4.3.3. Ön Yakıcı Çıkış Toplam Sıcaklığı İle Motor Performansının Değişimi4.3.4. Soğutma Bölümünde Toplam Sıcaklık Düşüşü İle Motor Performansının Değişimi5. Ters Brayton Çevrimli Motor T-S Ve P-V Diyagramı6. Komponent Kavramsal Tasarımı6.1. Hava Alığıtasarımı6.2. Ön Yakıcı6.2.1. Yakıt Ateşleme Gecikme Süresi6.3. Turbomakine Tasarımı6.4. Soğutma Bölümü6.5. Art Yakıcı6.6. Yakınsak-Iraksak Lüle6.6.1. Lüle Akım Ayrılması7. Düşük Görünürlüklü Lüle Tasarımı7.1. Düşük Görünürlük7.2. Lüle Tasarımı8. Sonuçlar Ve Tartışma9. Gelecek Çalışma