Günümüzde firmalarda cevabı en çok merak edilen soru şudur;
‘Ürünümüzü karlı bir şekilde satabilecek miyiz?’
Şirketler dünyasında her şey bu sorunun cevabına göre şekillenmektedir.
Satış firmaların dinamosudur ve şirkete gerçek anlamda para girmesini sağlayan faaliyetler bütünüdür.
Yüksek standartlarda planlanmış, nitelikli ve güncel bir Satış Eğitimi ve sürekli destek olmaksızın hiçbir satış organizasyonu performansını geliştiremez.
Satıcıların kendilerini geliştirmelerine, daha etkin ve sofistike satış becerileri ile donanmalarına yardımcı olacak bir Referans/Başvuru Kitabı oluşturma hedefiyle hazırlanmış bu çalışma, iki ayrı bölümden oluşmakta ve Satış elemanlarının eğitimini ve gelişimini sağlayan evrensel satış tekniklerini barındırmanın yanı sıra, modern Satış yönetim metotlarını da kapsamaktadır.
Burada yer alan konular kişisel yaklaşımlardan, Teorilerden ve Hipotezlerden tamamıyla uzaktır ve satış alanında doğruluğu kanıtlanmış evrensel bilgilerden oluşmaktadır.
Başka bir deyişle kitabın içeriği; dünyanın gelişmiş pazarlarında, piyasa Lideri firmalarca yıllardır Denenmiş, Başarıları ispat edilmiş, Genel kabul görmüş, Rafine, Evrensel ve Uygulanabilir gerçek satış tekniklerinden oluşmaktadır.
Bu yapısıyla sadece satış tekniklerini değil, başka bir kaynakta toplu halde bulmakta zorluk çekilebilecek pek çok evrensel değere sahip satış yönetimi bilgisini ve sonuç alıcı gerçek pratik uygulamaları bu kaynakta bulmak mümkün olacaktır.
Şu gerçeği tekrarlamakta yarar görüyorum; Hemen her şey bir Satış fiili ile başlar. Bu mal veya hizmet satışı olabileceği gibi fikirlerimizin satışı da olabilir.
* * *
Firmaları ayakta tutacak ve yarınlardaki hedeflerine taşıyacak olan, satış organizasyonunun göstereceği başarıdır.