Ürün Açıklaması
Financial Times, 1997 Yılında Bir Yarışma Düzenler. Ekonomist Richard Thaler Tarafından Hazırlanan Yarışma Şöyledir: Okuyuculardan 0 İle 100 Arasında Bir Sayı Seçmeleri İstenir. Seçilen Sayıların Ortalamasının 23Üne En Yakın Olan Sayıyı Tahmin Eden Yarışmayı Kazanacaktır. Gazete Soruyu Biraz Daha Açıklamak İçin Bir Örnek Verir: Örneğin Yarışmaya 5 Kişinin Katıldığını Ve Seçilen Sayıların 10, 20, 30, 40 Ve 50 Olduğunu Varsayalım. Bu Durumda Ortalama 30 Olacak Ve 30Un 23Ü 20 Olduğundan, 20 Sayısını Seçen Kazanacaktır. Oyundaki En Önemli Nokta, Eğer Kazanmak İstiyorsanız Diğer Oyuncuların Nasıl Düşündüğünü Bilmeniz Gerektiği Hususudur. Eğer Herkesin 20Yi Seçeceğini Düşünüyorsanız Kazanmak İçin 20Nin 23Ü Olan 14Ü Seçmeniz Gerekiyor. Peki Ya Herkes Sizin Gibi Düşünür Ve 14Ü Seçerse? Bu Durumda Kazanmanız İçin 10U Seçmeniz Gerekecektir. Bu Şekilde Düşünmeye Devam Ettiğiniz Sürece Sonunda Kazanmanız İçin 1İ Seçmeniz Gerektiği Düşüncesine Ulaşırsınız. Fakat Böyle Bir Yarışmada Herkesin 1İ Seçmeyeceği Açıktır. Peki, Öyleyse Kazanmak İçin Nasıl Düşünülmeli? Yarışmada Kazanan Rakam 13Tür... Nasıl Olmuştur Da 13 Kazanmıştır? Eğer Kazanan Rakam 1 Olsaydı Hiç Kimse Hata Yapmamış Olacaktı. Dolayısıyla Da Herkes Kazanacaktı. 13 Kazandığına Göre Birçok İnsan Hata Yapmış Demektir