Ürün Açıklaması
İnsan Var Olduğundan Beri Acı, Istırap, Mutluluk, Sevgi, Merhamet Gibi Çeşitli Duygular Da Onunla Birlikte Var Olmaktadır. Buna Bağlı Olarak İnsanın Dünyadaki Varoluş Sorunlarından Kaynaklanan Savaşlar, Terörizm, Açlık, Sefalet Doğal Afetler Gibi Durumlara İlişkin Çeşitli Felsefi Öğretiler Ve Dini Anlayışlar Işığında Birtakım Çözümlemeler Geliştirilmiştir. Alman İdealizminin Baskın Olduğu Bir Dönemde Yaşayan Schopenhauer İse Düşünce Dünyasını Etkileyen Acı Dolu Hayatı Ve Okuduğu Eserler Vasıtasıyla Karamsar Bir Filozof Olma Özelliği İle Bilinmektedir. Karamsar Düşünce Dünyasının Üzerine Felsefesini İnşa Eden Schopenhauer’un, Metafizik Dünyayı Fizik Dünyasından Hareketle Açıklama Çabası Ahlak Felsefesi Alanında Farklı Bir Yaklaşımın Ortaya Çıkmasına Vesile Olmuştur. Schopenhauer, Ahlak Felsefesinin Merkezine Koyduğu Merhamet Kavramını Metafizik Bir Temelde Dini Öğretilerden Bağımsız Olarak Temellendirmeye Çalışmıştır. Böylece O, Istırap Dolu Bir Dünyadan Aydınlığa Çıkmanın Bir Yolunu Olarak Bencilliğe Karşı Merhamet Anlayışını Geliştirmiştir. Aynı Zamanda Kişiler Arasında Merhametli Yaklaşım, İnsanların Birbirine Daha Güçlü Bağlarla Bağlanmasını Sağlamaktadır. Bu Nedenle Schopenhauer, Herkesin Kendi Çıkarını Düşündüğü Ve Maddi Dünyanın Merkeze Alındığı Bir Ahlak Anlayışından, Ötekinin Acısını Anlamaya Yönelik Olan Bir Merhamet Anlayışına Geçmeyi Önermiştir. Schopenhauer’un Acı Ve Istırap Odaklı Hayat Anlayışı İnsanı, Dünyada Sürekli Bir Debelenme İçerisinde Sunmaktadır. İnsanın Çektiği Bu Acıdan Kurtulmasının Yolu İse Schopenhauer’un Merhamet Anlayışı İle Bağlantılıdır. Bu Nedenle Çalışmamızda Schopenhauer’un Ve İslam Düşüncesini Temsilen İbn Arabi’nin Merhamet Kavramını Temellendirirken Neleri Dikkate Aldıkları İncelenecektir.