Saat 14:00'a kadar verilen siparişleriniz AYNI GÜN KARGO. 4500 TL ve üzeri KARGO BEDAVA
logo

    Eğitim Örgütlerinde Kültürel Liderlik Ve Meslek Ahlakı

    Yazar: Yayınevi: Pegem Yayıncılık

    Saat 14:00'e kadar verdiğiniz siparişler aynı gün kargoya verilir.
    Saat 17:00'e kadar verdiğiniz siparişler ertesi gün servise çıkar.

    Ürün Açıklaması

    Bilgi toplumu örgütlerinin vizyonu, insanı mutlu etmeye yöneliktir.
    Bu vizyona uygun paradigmalar geliştirilmekte, örgüt ve yönetim
    felsefesi yeniden şekillenmektedir. Araştırmalar da insan öğesi
    üzerinde odaklanmaktadır. Çünkü en değerli varlık insandır. Örgütler
    insanla anlam kazanır, insanla şekillenir ve insanla başarıla ulaşabilir.
    Yirminci yüzyılın ikinci yarısından sonra yönetim biliminde
    insan kaynağının önemi daha iyi anlaşılmaya başlamış ve araştırmalar
    bu alanda yoğunluk kazanmıştır.
    Örgüt yönetiminde iş görenlerin işlerinden beklentileri, ihtiyaç
    türleri, ihtiyaçların boyutları üzerinde durulmuş ve karşılanma
    düzey ve biçimleri araştırmalara konu edilmiştir. Bununla birlikte
    özellikle 90’lı yıllarda örgütsel kültür, araştırmacı ve uygulayıcıların
    ilgisini daha fazla çekmeye başlamıştır. Toplumsal yaşam biçimi olarak
    tanımlanan kültürün örgütsel boyutu ve işlevleri üzerindeki çalışmaların
    yanında kültürel boyutun önemli bir bileşeni olan mesleki
    etik, örgütsel etik ve yönetimsel etik gibi konular da dikkat çekmeye
    başlamıştır.
    İletişim teknolojilerindeki hızlı değişim, hayata anlam vermede
    ve toplumsal ilişkilerde çok hızlı değişimlere sebep olmuştur ve bu
    durum daha da hızlanmaktadır. Bilgiye erişimin zaman mekândan
    bağımsız hale gelmesi özellikle “Z” kuşağı olarak adlandırılan 2000’li
    yıllarda doğmuş olan gençlerin anlama ve değerlendirme biçimlerini
    köklü değişime uğratmıştır. Basılı medyaya ilgi azalmakta, televizyon
    gibi görsel medyanın da gençler tarafından hızla terkedildiği
    gözlenmektedir. Genç kuşaklar arasında iletişimden etkileşime, alışkanlıklardan
    tercihlere, dinlenmeden beslenmeye her şey değişmektedir.
    Günlük hayatın hızı ve çeşitlenmesi, Genetiği Değiştirilmiş
    Organizmalar (GDO) olarak adlandırılan gıdalarla hızlı beslenme
    alışkanlıkları insanlarda obezite gibi bedensel rahatsızlıklara yol açmaktadır.
    GDO’lu gıdaların insan bedenine verdiği zarar gibi, özellikle
    internet ve benzeri erişim kanalları aracılığıyla çok kısa sürede,
    kaynağı pek bilinmeyen, çoğu zaman gerçeği yansıtmayan, bilgi
    yığınlarına erişim çok daha hızlı ve sınırsız hale gelmektedir. Gerçekleri yansıtmayan, en azından kuşkulu olan bilgilere de Genetiği
    Değiştirilmiş Bilgi denebilir. GDO’lu gıdalarla nasıl ki sağlıklı bir
    bünyeye sahip olmak pek mümkün değil ise GDB ile de sağlıklı iletişim
    ve bilim gerçekleştirilemez. Aynı şekilde sınır tanımayan iletişim
    ağıyla kültürler arası farklılıklar kalkmakta ve yerel, milli kültür
    kontrolsüz şekilde değişime uğramaktadır. Ana kodları değiştirilmiş
    ya da karıştırılmış olan kültür için de GDK kavramı kullanılabilir.
    Genetiği değiştirilmiş kültürle sağlıklı toplumsal yapının oluşturulması
    da pek mümkün görülmemektedir.
    Toplumsal hafızanın sağlıklı oluşabilmesi sağlıklı eğitimle
    mümkün olabilir. Ailede başlayan eğitim çevrede ve özellikle okulda
    çok daha özenle düzenlenerek verilmelidir. Okullar sadece bilgi, beceri
    kazandıran kurumlar olmak yerine anlayış, hikmet ve marifetin
    yaşanılarak kazanıldığı kurumlar olmalıdır. Toplum ve ailenin en
    düzenli destekleyicisi olan okulların, toplumun özünü yansıtan değerlerin
    yaşandığı, desteklendiği ve geliştirildiği ortamlara dönüşebilmesi
    için özellikle okul yöneticiler, öğretmenler, veliler, diğer tüm
    paydaşlar ve bunlar aracılığıyla öğrenciler milli kültür ve milli ahlak
    anlayışıyla evrensel değerleri de harmanlayarak şekillenen eğitimle
    geleceğe sağlam temellerle yönelebilir.
    Bu çalışmada eğitim kurumlarında kültürel liderlik ile meslek ahlakı
    ele alınmıştır. Köklü bir kültürel birikimi bulunan toplumumuzda,
    eğitim örgütlerinde çağdaş bilimsel gelişmeler ışığında kültürel
    değerlerle toplumsal bilincin oluşturulabileceğine inanılmaktadır.
    Bu çalışmanın ilk baskısındaki muhtemel hata ve eksikliklerin
    düzeltilmesi için okuyuculardan öneri beklenmektedir.1
    Dr. Bilal YILDIRIM
    Ekim, 2018


    Özellikler

    Barkod 9786052414705

    Katkıda Bulunanlar