Saat 14:00'a kadar verilen siparişleriniz AYNI GÜN KARGO. 4500 TL ve üzeri KARGO BEDAVA
logo

    Dijital Çağda Kitle Kültürü, Eğlence Ve Sanat Bahar Kayıhan

    Yazar: Yayınevi: Ütopya Yayınevi

    Saat 14:00'e kadar verdiğiniz siparişler aynı gün kargoya verilir.
    Saat 17:00'e kadar verdiğiniz siparişler ertesi gün servise çıkar.

    Ürün Açıklaması

    Katkıda Bulunanlar: Murat BİROL - Barış ÇAĞIRKAN - İsa DEMİR
    - Diretgen Ozan ERCANSUNGUR - Demet FIRAT - Feyyaz FIRAT - Kerem ÖZBEY
    - Bahar KAYIHAN - Hülya BİÇER OLGUN - Cem Koray OLGUN - Meltem SALİMOĞLU
    - Muhittin ŞAHİN - Ahmet TALİMCİLER - Dilek ULUSAL - Hasan YURDAKUL
    Kapitalist yapı içerisinde boş zaman, hem kültürel ürünlerin hem de insanların birer meta
    olarak tüketilmesine dayalı hale gelmiştir. Dijitalleşme ile birlikte ise emek süreçlerinden
    geriye kalan zaman da eğlenceye ayrılır olmuştur. Adorno ve Horkheimer, kültür
    endüstrisinin merkezinde, kapitalizm koşullarında çalışmanın uzatılmasını sağlayan eğlence
    olduğunu düşünmektedir; çünkü eğlence insanların emek süreçleriyle baş edebilmeleri için
    bir kaçış yoludur. Bu açıdan bakıldığında, bu dünyayı çekilir zannetmemizin aracı kültürel
    ürünler, eğlence ve sanattır. Günümüz dünyasında eğlence en büyük yanılsamalardandır;
    çünkü saatler süren mesailerimizin ardından izleyeceğimiz bir video bizleri günün stresinden
    uzaklaştıracaktır. Öte yandan eğlence tek kaçış yolu değildir. Kimi için sanat en büyük
    yanılsamadır; çünkü en çok yazdıkça, çizdikçe ve dinledikçe dünyanın yaşanılası bir yer
    olduğu fikrine kapılmaktadır.
    Dijital dünyada sanat ve eğlence hakkında olumsuz bir tablonun görünür olduğunu söylemek
    mümkün olsa da, tam tersine karanlık dünyada bu üretimlerin bir çıkış sunuyor olduğunu
    iddia ederek eğlence ve sanat hakkında olumlu düşünmek de mümkündür.
    Akademisyenlerin ve düşünürlerin de bu konuda birbirinden ayrılan görüşleri mevcuttur. Bu
    kitapta yer alan çalışmalarda da benzer bir şekilde dijital çağda kitle kültürüne, eğlenceye ve
    sanata bakış çeşitlilik göstermektedir. Kitapta dijitalleşmeye yönelik olumlu görüşler olduğu
    gibi, eleştirel yaklaşımlar da vardır. Kitap, dijital emek ve tüketim, dijitalleşme ile Katkıda Bulunanlar: Murat BİROL - Barış ÇAĞIRKAN - İsa DEMİR
    - Diretgen Ozan ERCANSUNGUR - Demet FIRAT - Feyyaz FIRAT - Kerem ÖZBEY
    - Bahar KAYIHAN - Hülya BİÇER OLGUN - Cem Koray OLGUN - Meltem SALİMOĞLU
    - Muhittin ŞAHİN - Ahmet TALİMCİLER - Dilek ULUSAL - Hasan YURDAKUL
    Kapitalist yapı içerisinde boş zaman, hem kültürel ürünlerin hem de insanların birer meta
    olarak tüketilmesine dayalı hale gelmiştir. Dijitalleşme ile birlikte ise emek süreçlerinden
    geriye kalan zaman da eğlenceye ayrılır olmuştur. Adorno ve Horkheimer, kültür
    endüstrisinin merkezinde, kapitalizm koşullarında çalışmanın uzatılmasını sağlayan eğlence
    olduğunu düşünmektedir; çünkü eğlence insanların emek süreçleriyle baş edebilmeleri için
    bir kaçış yoludur. Bu açıdan bakıldığında, bu dünyayı çekilir zannetmemizin aracı kültürel
    ürünler, eğlence ve sanattır. Günümüz dünyasında eğlence en büyük yanılsamalardandır;
    çünkü saatler süren mesailerimizin ardından izleyeceğimiz bir video bizleri günün stresinden
    uzaklaştıracaktır. Öte yandan eğlence tek kaçış yolu değildir. Kimi için sanat en büyük
    yanılsamadır; çünkü en çok yazdıkça, çizdikçe ve dinledikçe dünyanın yaşanılası bir yer
    olduğu fikrine kapılmaktadır.
    Dijital dünyada sanat ve eğlence hakkında olumsuz bir tablonun görünür olduğunu söylemek
    mümkün olsa da, tam tersine karanlık dünyada bu üretimlerin bir çıkış sunuyor olduğunu
    iddia ederek eğlence ve sanat hakkında olumlu düşünmek de mümkündür.
    Akademisyenlerin ve düşünürlerin de bu konuda birbirinden ayrılan görüşleri mevcuttur. Bu
    kitapta yer alan çalışmalarda da benzer bir şekilde dijital çağda kitle kültürüne, eğlenceye ve
    sanata bakış çeşitlilik göstermektedir. Kitapta dijitalleşmeye yönelik olumlu görüşler olduğu
    gibi, eleştirel yaklaşımlar da vardır. Kitap, dijital emek ve tüketim, dijitalleşme ile gazeteciliğin dönüşümü, dijital çağda sanatın ve sinemanın dönüşümü, dijitalleşme
    bağlamında oyun, eğlence ve kimlik, dijitalleşme ile eğitim alanının dönüşümü temaları
    hakkında beş bölüm olarak tasarlanmıştır.


    Özellikler

    Barkod 9786059378901

    Katkıda Bulunanlar