Ürün Açıklaması
Eski Dönemlerde Seyahat Seçkinlerin Ve Belli Kişilerin Sahip Olduğu Bir Ayrıcalık Olmuştur. Ancak Yıllar İçinde Yeni Kuşaklar Bir Öncekinden Farklı Özellik Ve Taleplere Dayalı Hayatlar Kurmaya Başlamıştır Ve Seyahat, Tatil, Dinlenme, Eğlence Gibi İhtiyaçlar Bütçelerde Daha Büyük Yer Edinmeye Başlamıştır. Alt Yapı İmkânlarının Ve Seyahat Teknolojisinin Gelişmesi Bunu Tetiklemiştir.Bugün İnsanlar, İmajlar, Algılar Ve Mesajlar İle Çevrili Bir Küresel Köyde Yaşamaktadır. Her Geçen Gün Birbirleri İle Daha Çok Bağlantılı, Daha Haberdar Duruma Gelmektedirler. Bu Temas, İlgi Ve İlişki Yoğunluğu, Bir Araya Gelme, Birbirini Merak Etme Ve Seyahat Etme İhtiyacını Doğururken Bir Yandan Da Tüm Dünyada Tırmanan Siyasi, Etnik, Sosyal Ve Kültürel Ayrışmalar, Güvenlik Tehditleri İnsanları Ve Toplumları Seyahat Etme Konusunda Ön Yargılara Sürüklemekte Ve Seyahat Tercih Ve Kararlarını Doğrudan Etkilemektedir.2014 Yılında Başlayan Bu Çalışmanın Tamamlandığı 2021 Yılına Kadar Aradan Geçen Süreçte, Literatürü, Kavramları Temelden Değiştirecek Gelişmeler Yaşanmıştır.Covid- 19 Öncesi Turizm Ve Destinasyon İmajı Alanında Çok Niş, İhtisas Alanlarda Tartışmalar Sürerken Tüm Dünyada Turizm Ve Seyahat Sektörleri Savaş Dönemlerinden Bu Yana Yaşadığı En Büyük Kriz İle Yüz Yüze Gelmiştir.Turizm Sektöründe Tanıtım Faaliyetleri Birbirinde Bağımsız Birçok Kanal Tarafından Gerçekleştirilmektedir. Birçok Farklı Kurum Ve İşletme Kendi Ürün Ve Hizmetlerini Pazarlamak Üzere; Ülke Ve Şehirlerinin Markasını Kullanmaktadır. Stratejik İletişimin Tam Da Burada Önemi Ortaya Çıkmaktadır.Bu Araştırmanın Ana Konusu; Destinasyon İmajı, Stratejik İletişim Süreci Ve Bu Sürecin Yönetiminin Destinasyon İmajları Üzerindeki Doğrudan Etkisi Olarak Ele Alınmaktadır.bu Araştırmada Tüm Dünyadan Farklı Ülke Ve Şehirlerin Bir Turizm Destinasyonu Olarak Ülke Ve Şehirlerin İmaj Oluşturmak Üzere Gerçekleştirdikleri Stratejik İletişim Faaliyetleri, Icca- International Congress & Convention Association Tarafından Gerçekleştirilen “Best Marketing Award” Ödüllü Projeler Üzerinden İncelenmiştir.11 Ülke Ve Şehir 2007-2018 Yılları Arasında Gerçekleştirdikleri Kampanyalar Üzerinden Turizm Destinasyon İmajı Oluşturmak Üzere Gerçekleştirilen Çalışmalar Halkla İlişkiler, Stratejik İletişim, Kamu Diplomasisi Ekseninde Ele Alınmakta Ve Kampanyaların Sonuçları Amec- The International Association For Measurement And Evaluation Of Communication/ Uluslararası İletişim Ölçme Ve Değerlendirme Birliği Entegre Değerlendirme Çerçevesi (Integrated Evaluation Framework) Çerçevesinde Değerlendirilmektedir.disiplinler Arası Bir Çalışma Olarak Ele Alınmış Olan Bu Araştırmada Kuramsal Bir Tartışmanın Yanı Sıra İçerik Analizi Yöntemi Ve Derinlemesine Mülakat İle Konuya İlişkin Araştırma Gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın Destinasyon Pazarlaması Ve Tanıtımı Alanında Literatüre Akademik Ve Mesleki Bakımından Katkı Sağlayacağına İnanıyoruz.