Saat 14:00'a kadar verilen siparişleriniz AYNI GÜN KARGO. 4500 TL ve üzeri KARGO BEDAVA
logo

    Ders Imecesi Çalışmalarıyla Sınıf Öğretmenlerinin Problem Çözmeye Dayalı Matematiği Öğretme Bilgilerinin Gelişiminin Incelenmesi Emine Gözel

    Yazar: Yayınevi: Vizetek Yayınları

    Saat 14:00'e kadar verdiğiniz siparişler aynı gün kargoya verilir.
    Saat 17:00'e kadar verdiğiniz siparişler ertesi gün servise çıkar.

    Ürün Açıklaması

    Teknolojinin Giderek Etkisini Artırdığı 21. Yüzyılda, Matematik Öğretim Programları Dört İşlem Becerisinin Yanında Problem Çözme, Akıl Yürütme, Modelleme, İlişkilendirme, İletişim Gibi Daha Üst Bilişsel Becerilerin Kazandırılmasına Ayrı Bir Önem Vermektedir. Bu Da Öğretmenin Sahip Olması Gereken Mesleki Bilgisinin Kapsamını Ve Derinliğini Artırmaktadır. Bu Nedenle Bu Araştırmada, Öğretmen Eğitiminde Önemli Bir Uygulama Olan Ders İmecesi ‘Lesson Study" Modeli Kullanılmıştır. Bu Model, Dünyada ‘Lesson Study" Olarak Bilinen, Türkçeye “Ders İmecesi” Olarak Tercüme Edilen Japon Kökenli Bir Mesleki Gelişim Modelidir. Ders İmecesi (Lesson Study); Öğretmenleri Uygulamanın Merkezine Koyan, “Öğretme Ve Öğrenme"Nin Geliştirilmesini Amaçlayan, Hizmet Öncesi Ve Hizmet İçi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Dünya Çapında Önemli Bir Uygulamadır. Ders İmecesi, Bir Grup Öğretmenin Bir Araya Gelerek Bir Araştırma Dersini Planlaması, Uygulaması Ve Ders Bitiminden Sonra Dersin Kritiğini Yapmasıdır. Öte Yandan İlkokulda Matematikle İlk Kez Karşılaşan Öğrencide Özgüven Eksikliği, Dersten Hoşlanmama, Çekinme, Yetersiz Hissetme Ve Matematikten Korkma Durumlarına Dönüşebilmektedir. Bu Tür Olumsuzlukların Giderilmesi Ve Karşılaştıkları Problemleri Çözebilen Bireylerin Yetiştirilmesi İçin Kullanılan Yöntemlerden Biri De Problem Çözme Adımlarıdır. Bu Nedenle Bu Araştırmanın Amacı, Ders İmecesi Çalışmalarıyla Sınıf Öğretmenlerinin Problem Çözmeye Dayalı Matematiği Öğretme Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesidir. Bu Araştırmada, Problem Çözmeye Dayalı Ders İmecesi (Öğrenciyi Tanıma, Dersin Organizasyonu Ve Dersin Sunumu) Bileşenlerinin Yanında Polya (1957)’Nın Problem Çözme Adımlarına Ve Gonzales (1996)’İn Problem Kurma Adımına Odaklanılmıştır. Dolayısıyla Bu Araştırma, Öğretmenlerin Paydaşlarıyla Tartışmaların Ve Sorgulamaların Yürüttüğü Uygulamalarla Kendi Gelişimlerine Katkı Sağladığı Gibi Öğrencilerin De Gelişiminde Etkili Olduğu Düşünülmektedir.

    Özellikler

    Barkod 9786259926957

    Katkıda Bulunanlar