Çoklu Zekâ Kuramı, bütün çocukların sahip oldukları gizli güçleri, potansiyelleri veya yetenekleri keşfetmeyi ve onları geliştirmeyi vurgulayan çağdaş bir eğitim anlayışını öngörmektedir. Bu kitabın amacı; çoklu zekâ kuramını tanıtmak, çoklu zekâ kuramının eğitim sürecine nasıl uyarlanabileceğini tartışmak ve çoklu zekâ kuramının Türk eğitim sistemine yansımasını incelemektir. Bu kitabın içeriğini oluşturan beş bölüm, sırasıyla şu sorular çerçevesinde organize edilmiştir: Çoklu zekâ kuramı nedir?, Çoklu zekâ kuramı eğitime nasıl uyarlanabilir?, Çoklu zekâ kuramına dayalı öğretim stratejileri nelerdir?, Çoklu zekâ kuramına dayalı bir okul yapısı nasıl oluşturulabilir?, Çoklu zekâ kuramının Türk eğitim sistemine yansıması nasıldır? Bu kitabın eğitimcilere başlıca dört açıdan faydalı olacağı düşünülmektedir: