Saat 14:00'a kadar verilen siparişleriniz AYNI GÜN KARGO. 4500 TL ve üzeri KARGO BEDAVA
logo

    Çocuklarda Tipik Motor Ve Fonksiyonel Gelişim Mintaze Kerem Günel

    Yazar: Yayınevi: Hipokrat Kitabevi

    Saat 14:00'e kadar verdiğiniz siparişler aynı gün kargoya verilir.
    Saat 17:00'e kadar verdiğiniz siparişler ertesi gün servise çıkar.

    Ürün Açıklaması

    Mucizevi bir gelişimin en önemli örneği, çocukların, doğum öncesi dönemde başlayan, bebeklikte çok hızlı
    devam eden ve çocukluk çağı boyunca süren gelişimleridir. Bu sürece, biz fizyoterapistler olarak, tipik motor
    gelişim ve fonksiyonel gelişimi etkileyen gelişim basamaklarına yakından bakmak ve bilimsel verileri, klinik
    bilgilerimiz ile harmanlayarak sizlere bu kitap içinde sunmak istedik.
    Bebekler büyür, deneyimleyerek öğrenir ve gelişim basamaklarına ulaşır. Gelişimsel dönüm noktaları, bebekler
    hareket etmeyi, görmeyi, duymayı, iletişim kurmayı ve başkalarıyla etkileşim içinde olmayı öğrenirken meydana
    gelen değişiklikler ile şekillenir. Genel olarak, gelişim çoğunlukla çocuklarda zamansal bir sıra ile gerçekleşir,
    ancak fonksiyonel beceriler farklı yaşlarda veya zamanlarda, beslenme, ailesel şartlara, çevresel faktörlere,
    genetik etkilenmelere, çocuğun iyi olma haline hatta kültürel yapıya göre gelişebilir, olgunlaşma değişebilir ve
    bazen farklılıklar ortaya çıkabilir.
    Bu kitapta sizlere sunmaya çalışacağımız “Tipik motor ve fonksiyonel gelişim” her ne kadar daha genetik olarak
    “programlı” olsa da, çocuklar özellikle motor gelişim basamağındaki becerilerini öğrenirler, nörojenik grup
    seleksiyon teorisi ve dinamik sistemler teorisine göre, çevre ve deneyim fırsatlarından etkilenerek
    olgunlaştırırlar. Bu kitapta, perinatal dönemden 6. yaşa kadar bebek ve çocuklarda tipik motor ve fonksiyonel
    gelişimi tüm gelişim alanlarının etkileşimini de dikkate alarak sizlere sunmaya çalışıldı.
    Bebekler ve çocuklar aktif katılımcılardır. Gelişimleri ve kapasitelerindeki bireysel farklılıklar ve aileler
    tarafından nasıl yönlendirildikleri bu aktifliklerini etkiler. Gelişimsel dönüm noktaları, bebeklerde hareket
    etmeyi, görmeyi, duymayı, iletişim kurmayı ve başkalarıyla etkileşim kurmayı öğrenirken meydana gelen
    değişiklikleri izler ve bunları motor gelişimlerine de aktarırlar. Çocukluk çağının yaklaşık ilk 6 yılında, aileleri ve
    büyüdükleri çevre, bireysel farklılıklar gibi gelişimlerini etkileyen tüm faktörler gelişim üzerinde etkili
    olmaktadır.
    Bebeğin yaşamının ilk yılı beyin gelişiminde kritik bir dönemdir. Güncel çalışmalar, beyinde yüksek
    yenilenmenin ve hızlı öğrenmenin olduğu bebeklik süresince uygulanan müdahalelerin daha etkili olabileceğini


    göstermektedir. Bu yüzden gelişim geriliği olan bebeklerin erken dönemde tanımlanması, uygun müdahalelerin
    yapılabilmesi için önemlidir.
    Bazı bebeklerin ve çocukların gelişimlerinde gecikmeler olur, ancak bu gecikmelerin kısa vadeli mi yoksa kalıcı
    mı olduğunu tespit edebilmek çok önemlidir. Fizyoterapistler olarak çoçuklarda tipik motor ve fonksiyonel
    gelişimin etkin değerlendirebilmesi; ailelere ve ilgili sağlık profesyonellerine geri bildirim yapabilmeleri, gerekli
    “erken müdahale” nin başlaması ve gelişimin takibi için çok önem taşımaktadır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon
    lisans ve lisansüstü eğitimlerinde, bebeğin ve çocuğun tipik motor ve fonksiyonel gelişiminin kavranması, çocuk
    alanında uygulanacak habilitasyon uygulamaları için çok önem taşımaktadır. Alanda çalışan profesyonellerin,
    bebekleri ve çocukları nasıl algıladıkları, yorumladıkları gerekli müdahalelerin yapılanması açısından çok önem
    taşır. Bu kitabın, fizyoterapistlere ve ilgili sağlık profesyonellerine çocuğun “ motor gelişim ve fonksiyon gelişimi
    ile ilgili” bir pencere açmasını diliyoruz.
    Hacettepe Üniversitesi’nde, 1985 yılında öğrenci olarak başladığım yolculuğumda, Hacettepe Üniversitesi;
    akademik, klinik ve kişisel gelişimimde çok önemli idi. Hacettepe Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
    Fakültesi çatısı altında öğrencisi olduğum, bana eğitim veren ve yol gösteren tüm hocalarıma ve beraber
    çalışmalar yaptığım akademisyen ve klinisyen arkadaşlarıma çocuklarla yaptığım bu yolculukta bana verdikleri
    destek için sonsuz şükranlarımı sunarım.
    Tipik motor gelişimde sınır taşları çok önem göstermektedir. Her bir bölümün sonuna editör olarak habilitasyon
    ekibine yol gösterecek klinik notları tecrübelerime dayanarak eklemeye çalıştım, motor gelişime dair deneyime
    dayalı küçük notların okuyucularımız için faydalı olmasını dilerim.
    Kitabın yazılmasında, kitap bölüm yazarı olarak yer alan, önce öğrencim, sonra meslektaşlarım olan sevgili
    akademisyenler Ayşe Numanoğlu Akbaş, Cemil Özal, Duygu Türker, Duygu Korkem Yorulmaz, Özge Çankaya,
    Kübra Seyhan Bıyık ve Kıvanç Delioğlu’na çok teşekkür ederim. Çocuk alanına gönül verdiler, eğitimlerini büyük
    bir özveri ile ilmek ilmek ördüler, benim şansım da onların bu gelişimine danışmanlık yapmak, eşlik etmek oldu.
    Her birine sonsuz teşekkür ediyorum.
    Kitabın yayınlanmasında üstün gayret ve titizlik gösteren Hipokrat Yayınevine çok teşekkür ederim.
    En son teşekkür bizlere bu kitabın içine yansıtmaya çalıştığımız birçok bilgiyi bizlere öğreten, deneyimi yaşatan
    ailelere ve çocuklara, çok teşekkür ederiz.
    Tüm okurlara, meslektaşlarımıza, öğrencilerimize, ailelerimize sevgi ve saygılarımla.
    Prof. Dr. Mintaze Kerem Günel


    Özellikler

    Barkod 9786257399494

    Katkıda Bulunanlar